БІЛЕТИ 6

1/1



БІЛЕТ № 5 1. Пейзажна фотозйомка. План відповіді 1. Визначення терміну пейзаж. Історія виникнення. Перша фотографія пейзажу. 2. Різновиди пейзажу. 3. Фотографічна техніка, яка потрібна для зйомок пейзажу. 4. Особливості освітлення при зйомці пейзажу. 5. Правила композиції в пейзажній фотозйомці. 6. Налаштування камери при зйомці пейзажу. 7. Висновок. 1.Пейзаж (франц. paysage, від pays - країна, місцевість) - це жанр в образотворчому мистецтві, в якому основним предметом зображення є місцевість, природна або перетворена людиною природа: міські та сільські ландшафти, види міст, будівель, ліс, поле, гори, гай) У краєвид входять деякі основні елементи: земна поверхня, рослинність, людські споруди, перспектива виду Картина також може включати: водойми (озера, моря, річки) фауну людей світло метеорологічних освіти (хмари, дощ) Пейзаж - порівняно молодий жанр образотворчого мистецтва. Перші елементи пейзажу можна виявити в наскальному живописі, епохи неоліту (плато Тассилин-Аджер в Сахарі). Первісні майстри схематично зображували на стінах печер: річки або озера, дерева і кам'яні брили. Як самостійний жанр живопису пейзаж виник в средньовічному Китаї у 6-му столітті нашої ери. Панорамні картини наповнені скелями і горами, оповитими хмарами, туманами, крізь які ледь помітні ліси, людські домівки, човни тощо. Майстри пейзажного жанру - художники Го Сі (Народився у повіті Веньсянь,сучасна провінція Хенань. Навчався живопису у майстра Лі Чена, розписував храми, зали і палацові ширми.) ХІ «Осінь у долині Жовтої ріки». Унікальні картини створив Цуй Бо (Народився у 1050 році в області Хаолян, сучасна провінція Аньхой), зафіксувавши стан природи в періоди тайфунів і негоди ( Бамбук і чайка в тайфун, кінець 11 століття). Європейський живопис досягне подібного рівня лише через вісім століть. Але вже в епоху Високого Відродження, інтерес до пейзажу стає явно помітний. Найяскравішим прикладом тому є знаменитий портрет Мони Лізи(1503-1505), написаний Леонардо (1452-1519). «Мона Ліза», «Джоконда» повна назва - Портрет пані Лізи дель Джокондо, картина Леонардо да Вінчі, яка перебуває у Луврі (Париж, Франція), одне з найвідоміших творів живопису в світі [1] [2], яке, як вважається, є портретом Лізи Герардіні, дружини торговця шовком з Флоренції Франческо дель Джокондо. ( Лоджія виходить на пустельну дику місцевість з завивистими потоками і озером, оточеним сніговими горами, які простягається до високо лінії горизонту позаду фігури. «Мона Ліза представлена що сидить у кріслі на фоні пейзажу, таке враження що вона сидить на горі, ландшафтом повідомляє образу незвичайну велич. ) В 19ст пейзаж виділяється від суміжних жанрів. І в 1826 зявляється перший в історії фотографії пейзаж. Жозеф Ньєпс для отримання зображення встановив на підвіконня камеру-обскуру з олов'яної пластиною, і почав зйомку, яка тривала повний світловий день. Фотографія пейзажу являє собою вид міських дахів. Це - архітектурний пейзаж. 2.Умовно пейзаж можна поділити на такі види: міський, сільський, архітектурний (ведута, індустріальний) гірський та морський пейзажі - різновидністю, якого є марина та підводний пейзаж. Індустріальний – зображення виробництва (фабрики, заводи…) Марина - зображення кораблів на воді, воєнні дії за участю кораблів Веду́та (итал. veduta, «вид») - детальне зображенням повсякденного міського пейзажу. Також пейзаж можна поділити за особливостями освітлення – ранковий, денний, вечірній та нічний. І в залежності за порами року вони бувають літні, осінні, зимні та весняні. 3.Пейзажна фотозйомка це найбільш демократичний жанр фотографії. Сфотографувати пейзаж може кожен бажаючий. Фототехніка може бути найрізноманітнішою починаючи від простих фотоапаратів – до складних. Але щоб більше проявити себе як фотохудожником у жанрі пейзажу, потрібна бажана фототехніка: 1. Фотокамера у якої велика роздільна здатність (12-15 мегапікселів), щоб при друці великих форматів не втратити якість фото. Велика роздільна здатність на фотографії опрацювання всіх деталей, фото стає чіткіше і барвисте. 2. Динамічний діапазон – передача широкого діапазону тонів. 3. Набір об’єктивів з широким діапазоном фокусних відстаней. Від ширококутних до телеоб’єктивів. Ширококутна оптика дає більший кут огляду, коли ми не можемо відійти назад. Телеоб’єктив дає нам здатність максимально наблизитись до об’єкту, якщо не має можливості підійти ближче. Роздільна здатність об’єктивів теж відіграє велику роль в передачі найменших деталей зображення. Бажано щоб об’єктиви не мали оптичних спотворень. (Дисторсія – гоптичні спотворення) Викривлення зображення в об'єктиві через нерівномірне збільшення предметів від середини лінзи (групи лінз) до її країв. (Рибяче око) 4.Штатив. Якщо не має можливості використовувати коротку витримку, і доводиться знімати при довгій, потрібно обов’язково використовувати штатив, щоб зображення було чітким і незмазаним. А також його використовують при поганій освітленості (ранній ранок, вечір, ніч) краще використовувати штатив, ніж відкривати діафрагму (знижуючи тим самим чіткість і глибину різкості). 4. Світлофільтри. Бленди. Найбільш часто при пейзажній зйомці використовують поляризаційні і градієнтні фільтри. Поляризатор дозволяє отримати більш насичені кольори, градієнтний фільтр дозволяє "притемнити" частину кадру, якщо вона занадто яскрава. Бленда застосовується для боротьби з відблисками та засвіченням при фотографуванні в складних умовах освітлення. 2. Будь-яка фотографія, і пейзажна - не виняток, створюється світлом. Від нього безпосередньо залежить, який знімок вийде в результаті. А в пейзажної фотографії світло і зовсім править балом. У пейзажній зйомці у нас переважно тільки одне джерело світла - сонце, і нам потрібно підлаштовуватися саме під нього. Розглянемо характерні особливості освітлення в різний час доби. 1. РАНОК Найкращі умови освітленості бувають рано вранці відразу після сходу сонця. Сонце не дуже яскраво світить,і якщо присутній ранковий туман, то будучи розсіювачем світла дає дуже ніжне і тепле світло. І можливості з використання тональної перспективи. Якщо ж туману немає тоді можна використати контрове світло. 2. ДЕНЬ Сонячний день - це насправді гірший час для художньої пейзажної фотозйомки. Єдине, що може зробити "денний" пейзаж цікавим - це перш за все гарне місце в сукупності з виразною композицією. Похмурий день - теж не кращий варіант, оскільки світло нецікаве. Потрібно дуже постаратися, щоб зняти щось дійсно варте. Фотографії в більшості виходять без настрою. Дуже важливу роль при денних зйомках грає небо. Вельми непросто зняти нормальний пейзаж, якщо небо абсолютно чисте або затягнуте монотонної пеленою хмар. Набагато цікавіше виглядають фотографії, в композиції яких якусь роль відіграють хмари (перисті або купчасті). Не можна не згадати і те, що багато цікавого можна побачити при нестійкій погоді, коли можуть одночасно присутні темні грозові хмари і при цьому світить сонце. А якщо пощастить, то можна побачити зовсім моторошні, але дуже красиві явища такі як, наприклад, атмосферні фронти. 3. ВЕЧІР Основне, що найчастіше знімають ввечері - це захід сонця. Оскільки освітлення ввечері дуже мізерне, земля як правило виходить дуже темною. Тому найчастіше заходи сонця знімають над водою. Щоб фото було більш вдалим потрібно: Шоб був контраст між холодною тональністю(вода) і теплою смужкою на горизонті Ритм, який утворюють хвилі на озері і хмари на небі. Глибина знімка. Є й чітко виражений передній план (відображення хмар у воді), середній (ліс) і дальній (горизонт). Лаконічність. Нічого зайвого. 4. НІЧ Нічна зйомка - одне з найважчих в сенсі технічності. Як вже говорилося, вночі природу знімати марно. Оскільки природних джерел світла немає (місяць не в рахунок - занадто слабкий). Тому на нічні зйомки потрібно йти туди, де є штучне світло. Обов'язковою є наявність штатива. Загальні рекомендації такі: Вигідніше виглядають лаконічні знімки Не зловживайте довгими витримками. Це все-таки ніч і фотографія повинна бути в темній тональності. Деякі знімки в ч / б виглядають цікавіше ніж в кольорі. Майте це на увазі. На освітленість пейзажу впливають такі фактори: час дня, пора року та різноманітні стани природи (туман, серпанок, дощ, гроза, тайфун, ураган, сніг, заметіль). Фотографуючи один і той же пейзаж, не змінюючи точку зйомки, в різний час доби, при різних погодніх умовах і звичайно при різній порі року – ми отримуємо 4. Композиція кадру є - невід'ємною частиною будь-якого жанру фотографії і в тому числі пейзажу. Є кілька «правил», яких бажано дотримуватись. 1. Лінія горизонту. 2. Використовуйте правило золотого перетину і правило третин. 3. Використання геометричної композиції 4. Перспектива, виділення простором. 5. Тональна перспектива. 6. Колірна композиція 7. Використовуйте правило діагоналей http://lepser.ru/teoriya-fotografii/osnovyi-kompozitsii-v-fotografii-21-sovet-kak-sdelat-kadr-neotrazimyim-chast-1.html Лінія горизонту. Найбільш поширена помилка - розміщення лінії горизонту в центрі кадру - як результат, статичне та незбалансоване зображення. Можна скористатися правилом «третин» . Все дуже просто - подумки розділіть кадр на три частини по горизонталі. І знімайте в пропорціях 1/3 передній план, 2/3 небо або навпаки - 2/3: передній план, а 1/3: небо. Іншими словами - створюйте несиметричну композицію. 2. Щоб підсилити композицію можна використати широкий кут огляду та розмістити на передній план який-небудь об'єкт (квітка, камінь і т.д.) Цей об'єкт, в поєднанні з ширококутним об'єктивом, дасть відчуття глибини кадру та перспективи. 3. Використання діагональних ліній, їх існує в природі багато, надає фотографії виразності, обємності, увага глядача спрямована до об'єкта що створює симетрію. Це схолии гір, зігзагоподібні річки, гілля дерев, навіть перетин доріг дає геометричні лінії. Узори і текстури ще одні елементи в композиції. Розгледіти в природі природні візерунки не просто, а от різні текстури зустрічаються часто: дрібні частинки піску, кора дерев, каміння і ще безліч цікавих об'єктів допоможуть зробити знімок цікавіше. 5. Зйомка в RAW. Знімки в форматі RAW зберігаються без втрати якості, в наслідок чого буде більше можливостей по обробці знімків, зокрема, виправлення помилок експозиції і балансу білого. У RAW можливе відновлення не тільки недосвіченні області, а й пересвічені (в розумних межах). 5. Що таке справжня пейзажна фотографія? На мій погляд, це відображення реальності, це те що прагне передати нам автор. Він з велико простору вибирає, кусочок природи – фотографує. І в подальшому ця фотографія -може всколихнути весь світ! У світовій історії фотографії немає більш знаменитого пейзажиста, ніж Ансель Адамс. Ансель Адамс (Плодами 70-ти річної кар'єри були близько 40 000 фотографій, кілька книг, перший факультет мистецтва фотографії (у Каліфорнійській школі мистецтв), Вислів у нього такий був: Фотограф може побачити багато чого, і розповісти про побачене багато чого, але його фототехніка тут майже ні до чого. Пейзаж - это состояние природы застывшее в в мгновении, миге, в цвете красок или переливах графики. БІЛЕТ № 5 1. Панорамна фотозйомка. План 1. Що таке панорама. Історія виникнення. 2. Різновиди панорам. 3. Технічне оснащення для зйомки панорам. 3. Особливості техніки зйомки панорам. 4. Висновок. Панора́ма від грец. πανοραμα, утвореного від παν- все- і òραμα вид, видовище, похідного від όράω бачу, дивлюся, оглядаю. Вид на місцевість згори, на далекий простір. Панорамна фотографія - жанр фотографії, де фотографічний знімок із широким (більше за 100°) кутом зображення. Звичайна фотографія «довгого» формату, із співвідношенням сторін 1 × 2, 1 × 3 і більше. Панорама прийшла у фотографію з живопису. Першим хто використав цей жанр це був Гу Кайчжі (344-406) - китайський художник. Панорамою тоді вважався свиток із співвідношенням сторін 1 × 2, 1 × 3 і більше. Перша із таких картин була «Фея річки Ло» . Художник жил в час правління династії Цзінь (265—420) Гу Кайчжі традиційно вважається засновником китайського живопису. «Фея річки Ло» Це була розповідь одного персонажа в світі природи: гори, дерева, річкові . І саме тет зароджується певні елементи пейзажу. 2. Залежно від галузі застосування панорами можуть бути планарними і віртуальними. Планарними - проектуються на площину і можуть бути цілком відтворені на фотопапері або моніторі. Віртуальними - призначені для показу на комп'ютері за допомогою спеціального програмного забезпечення, що дозволяє глядачеві «крутити головою», дивлячись на різні частини простору, що оточував фотографа при зйомці. Такі панорами можуть бути сферичними (покривають 360x180 градусів і дозволяють глядачеві дивитися не тільки вліво-вправо, а й під ноги і над головою) і циліндричними (можна дивитися тільки вліво-вправо). Панорами вулиць - пов'язані між собою дозволяють здійснювати віртуальні прогулянки по вулицях міст і розглядати все, що знаходиться навколо точки зйомки. Планарні панорами можуть бути прямолінійними, циліндричними, сферичними, кубічними і проекція Меркатора. Прямолінійна (rectlinear, вона ж flat, плоска і т. д.) панорама - панорама, прямі ліній залишаються прямими. Кут огляду таких панорам обмежений, оскільки при збільшенні кута починається дисторсія. Кут має бути по горизонталі і вертикалі - близько 90 градусів, максимальний у клеєних панорам залежить від програми збирання і рідко виходить за 130 градусів. Прямолінійну панораму можна отримати: обрізкою кадру, що не має вираженої дисторсії; склейкою кадрів, отриманих за допомогою шифт-об'єктиву, прес-камер (камер з гармошкою), або звичайних, за допомогою лінійного переміщення камери. Циліндрична проекція - проектується на бокову частину циліндра й має охоплення по горизонталі до 360° Горизонтальні лінії вигинаються і утворюють коло. В архітектурній зйомці використовують рідко, бо довгі прямі будівлі вигинаються.Такі панорами отримують склейкою фрагментів або панорамним фотоапаратом з обертовим об'єктивом. Типовий представник такої техніки - серія фотоапаратів «Горизонт». • Сферична проекція виходить «розворотом» поверхні сфери на площину. Така проекція дозволяє показати зображення з охопленням 360 × 180, проте ціною суттєвих викривлень. Ця проекція часто використовується для зберігання сферичних панорам. • Проекція Меркатора - проміжний варіант між циліндром і сферою. Дозволяє показати більший кут по вертикалі (однак не повну сферу) з меншими спотвореннями, ніж у сферичної проекції. • Кубічна проекція - сфера відображає 6 граней куба, в який вона вписана. Фактично це 6 кадрів в прямолінійній проекції. Часто використовується для зберігання сферичних панорам. • Панорами, отримані шляхом зшивання безлічі знімків, знімаються за допомогою панорамних головок, що дозволяє уникнути паралаксу. На основі панорамних фотозображень можна зібрати логічно пов'язані між собою сцени. З використанням Flash-технологій таким чином виходить віртуальний тур на основі панорамної фотографії. 3. Щоб фотографувати пейзаж нам потрібна відповідна техніка: 1. Фотокамера у якої велика роздільна здатність (12-15 мегапікселів), щоб при друці великих форматів не втратити якість фото. Велика роздільна здатність на фотографії опрацювання всіх деталей, фото стає чіткіше і барвисте. 2. Ширококутній об’єктив. Ширококутна оптика дає більший кут огляду, більшу різкість і тому частіше використовуються. Фокусна відстань переважно з 28 мм до 100 мм. (Дисторсія - геометричні спотворення) Викривлення зображення в об'єктиві через нерівномірне збільшення предметів від середини лінзи (групи лінз) до її країв. (Рибяче око) 3. Якщо говорити за світлочутливість об’єктива – різна зйомка (архітектура, інтер’єр,пейзаж) Інтер’єр – висока світлочутливість (відкрити діафрагму) Пейзаж – закрити діафрагму. 4. Штатив. Потрібний обов’язково. В такому випадку збережеться правильний кут огляду і вам буде легше контролювати перекриття кадрів. Прекрасно, якщо на вашому штативі є рівень, який допоможе вирівняти горизонт і не завалити його. Якщо на штативі його немає, то можна купити окремий спеціальний рівень, що одягається на гарячий башмак камери. 5. Світлофільтри. Бленди. Найбільш часто при пейзажній зйомці використовують поляризаційні і градієнтні фільтри. Поляризатор дозволяє отримати більш насичені кольори, градієнтний фільтр дозволяє "притемнити" частину кадру, якщо вона занадто яскрава. 6. Зйомка в RAW. Знімки в форматі RAW зберігаються без втрати якості, в наслідок чого буде більше можливостей по обробці знімків, зокрема, виправлення помилок експозиції і балансу білого. У RAW можливе відновлення не тільки недосвіченні області, а й пересвічені (в розумних межах). Щоб розпочати зйомку: Потрібен відключити налаштування AUTO. Діафрагму в межах 8-13. Зображення було різим. ISO найменше. 100- 200. Коротка витримка - запобігти «змазаних» кадрів. – Штатив або інші пристрої. Ручний режим фокусування. Не - авто фокус. Фокусна відстань однакова. Не змінюйте експозицію кадру. Повертаючи фотоапарат на 5-10 градусів. 4. Освітлення може бути різноманітним. Якщо ми фотографуємо на природі це одне джерело світла (сонце). Якщо в приміщенні це штучне світло. Жанр фотографії – панорама на даний час дуже розповсюдженний. 5. Реалізація данного жанру досить велика: це можуть бути як комерційні готелі, фітнес-центри і кафе, так і державні музеї та виставки. Одним із-самих відомих фотографів такого жанру є Фотограф Садиков Вячеслав. Він створив серію Сферичних панорам міст Москви. Технологій ідуть вперед. Тому панорамна фотографія стає віртуальним простором. Ти просто можеш зайти сайт потрібної тобі місцевості і оглянути там все так, як би ти сам був у цьому місці, повернути вліво і ти побачиш парк, повернувши в право річку – просто блукавши віртуальними турами. Фотограф Ярослав Піндора. Рекламна, інтерєрна фотографія, Створення 3D сферичних панорам 360° та Віртуальних турів. Сферичні 3D панорами і віртуальні тури, що використовують 360 ° х180 ° панорамну проекцію і інтерактивне управління, це сучасна та ефективна форма презентації простору. Перегляд 3D сферичних панорам і віртуальних турів не вимагають високої швидкості передачі даних, що дозволяє розміщувати і активно рекламувати їх в Інтернет-просторі. 3D панорама (вона ж віртуальна, сферична, кругова, кубічна панорама) - це спеціальна малюнок, що охоплює весь простір навколо однієї певної точки, на 360 ° горизонтально і 180 ° вертикально. Віртуальна панорама збирається з декількох фотографій, знятих надширококутним об'єктивом і об'єднаних за допомогою спеціальних програм в одне безшовних зображення, що дає враження Вашої присутності в центрі віртуальної 3d панорами.



Создан 03 июн 2013